Premia kasvatas 2016. aastal müügimahte 17,5%

Mullu ettevõtte 60. tegevusaasta täitumist tähistanud Premia Tallinna Külmhoone AS juhatuse esimehe Aivar Ausi kinnitusel võib 2016. aastaga igati rahule jääda, sest vaatamata jahedaks jäänud suvele suudeti käivet oodatud 10% asemel koguni 17,4% võrra kasvatada.

„Tõstsime müüki nii kohalikul tasandil kui ka eksporditurgudel ning suurendasime oma turuosa Nielseni andmetel 4. kvartalis võrreldes varasema aastaga Eestis tervelt 4%. Möödunud aasta 12 kuu keskmine turuosa oli meil 37,9% , mis teeb Premiast ilmselgelt Eesti suurima jäätisetootja. Meie turule tulnud uued tooted ja Eestis juba legendistaatusesse tõusnud jäätisebrändide uued maitsed võeti ka külmal suvel väga soojalt vastu, seega julgeme uue aasta prognoosis olla juba väga ambitsioonikad,“ ütles Aus.

„Oleme seadnud endale ambitsioonika eesmärgi korrata tänavu eelmise aasta head tulemust ning kasvatada müüki veel 10%. Meie senine kogemus näitab, et head tooted ja müügitöö on siinkohal olulisemad faktorid kui soe suvi,“ kinnitas ta.

Tema sõnul annab optimismiks põhjust ka asjaolu, et jäätiseeksport Soome on juba täna möödunud aasta jaanuariga võrreldes hüppeliselt kasvanud.

„Tellimused Soomest mitmekordistusid pärast seda, kui põhjanaabrid tühistasid suhkrumaksu. Soomlased söövad eestlastest pea kaks korda rohkem koorejäätist ning Eesti jäätise kvaliteedikuvand on seal traditsiooniliselt väga tugev. Usume, et tänavune jäätiseeksport Lätti ja Leetu kasvab samuti,“ rääkis Premia juht.

Premia 2016. aasta suurimad hitid olid taaskord „Vana Toomas“ ja „Väike Tom“ pulgajäätised ja „Eriti Rammus“ koonusjäätised. Uudistoodetest osutusid kõige edukamateks „Eriti Rammus“ tootesarja uued koonusjäätised ning populaarse teleseriaali „Padjaklubi“ vaarikaglasuuriga vanillijäätis.

„Samuti läks sõltumata temperatuurinäidust hästi Väikse Tommi lehmakommi maitselisel jäätisel ning koostöös 20th Century Fox filmistuudioga lansseeritud ekspordipotentsiaaliga Ice Age jäätisel,“ rääkis ettevõtte juht.

Tallinna Külmhoone alustas jäätisetootmist 1956. aastal, kui esimese jäätisetootena toodi turule plombiiri pulgajäätis. Tänaseni on tootmises 1980. aastal müügile jõudnud Regatt ning 80-ndate koolilaste lemmik Koolijäätis. Uuema ajastu kaubamärkidest on Premia sortimendis kõige populaarsem Eriti Rammus koorejäätiste sari, millele järgevad “Väike Tom”, “Vana Toomas” pulgajäätised, “Vau!” topsid, samuti Kaleviga koostöös loodud Mesikäpa jäätis ning limonaadiriiulist tuttav Limpa tegelaskujuga mahlajää. Premia Tallinna Külmhoone AS kuulub alates 2014. aastast rahvusvahelisel kapitalil põhinevasse Food Union gruppi.

Lisainfo:

Aivar Aus
Premia Tallinna Külmhoone AS
Juhatuse esimees
Tel: +372 603 3800
aivar.aus@premia.ee